Projekty
Šablony II. pro MŠ, ZŠ a ŠD
- Napsal Super User
Naše škola realizuje projekt OP VVV výzvy č. 02_18_063 Šablony II, Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ, ZŠ a ŠD II.
Název projektu: Vzájemně si rozumíme II
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0014331
Doba realizace projektu: 1. 9.. 2019 až 30. 8. 2021
Délka realizace: 24 měsíců
Výše podpory: 1 681 954,00Kč
Cíl projektu:
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního, základního a zájmového vzdělávání, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, podpora žáků ohrožených školním neúspěchem, personální podpora dětí a žáků, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků a podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit.
Vybrané aktivity:
MŠ
- 2.I/1 Školní asistent – personální podpora MŠ
- 2.I/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin - osobnostně sociální rozvoj, polytechnika, cizí jazyky
- 2.I/13 Projektový den mimo školu
ZŠ
- 2.II/3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ
- 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin - osobnostně sociální rozvoj, projektová výuka, matematická gramotnost, cizí jazyky
- 2.II/17 Klub pro žáky ZŠ
- 2.II/18 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- 2.II/19 Projektový den ve škole
- 2.II/20 Projektový den mimo školu
ŠD
- 2.V/1 Školní asistent – personální podpora ŠD/ŠK
- 2.V/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK – DVPP v rozsahu 8 hodin - polytechnické vzdělávání
- 2.V/11 Klub pro účastníky ŠD/ŠK
- 2.V/12 Projektový den v ŠD/ŠK
Zapojujeme se do eTwinningu
- Napsal Mgr. Martin Raška
Jak jsem slíbil v tomto školním roce se naše škola zapojít do eTwinningových projektů. Než projekty představím, pojďme si nejprve říct, co že to ten eTwinning je. "eTwinning je platforma, přes kterou mohou zaměstnanci škol (učitelé, ředitelé, knihovníci ad.) z různých evropských zemí vzájemně komunikovat, spolupracovat, zapojovat se do projektů a sdílet své nápady. eTwinning je největší a nejzajímavější komunita škol v Evropě." Proč vlastně chceme do eTwinningu zapojit naší školu, respektive naše žáky. I na tuto otázku je snadná odpověď.
PROJEKT ERASMUS + KAGANOVO KOOPERATIVNÍ UČENÍ
- Napsal Mgr. P. Protznerová
V rámci projektu Erasmus + jsme se v letošním školním roce zapojili do dlouho očekávaného programu Kagan Cooperative Learning, tedy Kaganovo kooperativní učení. Myšlenka tohoto učení a zavedení kooperativních struktur u nás ve škole se zrodila téměř před rokem, kdy se náš pan ředitel rozhodl absolvovat první seminář v Manchestru . Postupně jsme se začali seznamovat s metodami učení, se strukturami a hlavní ideou tohoto učení, jež má kořeny ve Spojených státech. Výjezd do Anglie a účast na semináři o kooperativním učení se stal pro nás velkou výzvou.
Dvoudenní seminář se konal ve dnech 14. - 15. 11. v Manchestru a zúčastnilo se ho celkem 5 pedagogů naší školy. Kurz vedli zkušení lektoři, kteří v oboru pracují několik let a kteří nám ukázali mimo jiné také výsledky letité práce a úspěšnost struktur v porovnání s běžným a tradičním způsobem výuky. Celý seminář byl velmi aktivní. Jednotlivé struktury, s kterými jsme byly seznámeny, jsme si hned prakticky vyzkoušely a zároveň jsme diskutovaly o tom, při jaké příležitosti a činnosti danou strukturu použít, jaké sociální dovednosti daná aktivita žákům přinese, jaký účinek bude mít na vytváření týmu či třídy jako celku. Semináře se kromě našeho zastoupení, účastnili převážně učitelé z Anglie, ale také z Norska, kde s Kaganovými strukturami pracují více jak dva roky.
Školení se konalo ve dvou blocích. Každý den byl programově velice pestrý. Po celé dva dny jsme pracovali a komunikovali v týmech, učili jsme se tvořit různými způsoby dvojice i skupiny, pracovali jsme s časem, učili se používat Silent signal a taky jsme si ukázali, jakým způsobem se žáci mohou při práci ocenit, povzbudit a vzájemně si poděkovat.
Zavedením Kaganova kooperativního učení v naší škole nechceme zcela eliminovat tradiční pojetí výuky, chceme však, aby žáky škola bavila daleko více a hlavně, aby byli ve výuce zapojeni a účastnili se aktivně výuky úplně všichni. Toho bychom rádi dosáhli právě pomocí kooperativního učení, nových forem a metod výuky, využitím zajímavých interaktivních pomůcek apod. Systém výuky, kterým se naše škola vydala, je zcela ojedinělý a nový.
Věříme, že žákům i učitelům přinese radost ze samotného učení, hodně nových možností a hlavně spolupráci všech a aktivitu co největšího počtu zapojených žáků. Již americký průmyslník Henry Ford v 19. století řekl: " Spojení je začátek, setkávání je pokrok a spolupráce je úspěch."